עוז והדר מדווחים כי אלפים רכשו מסכת קידושין מהמהדורה המנוקדת

    יוסי אשר No Comments on עוז והדר מדווחים כי אלפים רכשו מסכת קידושין מהמהדורה המנוקדת

    מסתבר שגם ללומדים מבוגרים ומנוסים, יש תועלת עצומה בגמרא המנוקדת. אפילו תלמידי חכמים מובהקים מעדיפים מהדורה מפוסקת מנוקדת

    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אהרן מרגליות  מנהל 'עוז והדר' בירושלים ומי שאחראי על הפרויקט המנוקד מדווח כי "גם אחרי שזכינו להסכמתם של כל גדולי ישראל שליט"א שהסתמכו על הסכמתו של מרנא ר' חיים עוזר זצוק"ל מוילנא ליוזמה כזו של הוצאת ש"ס מנוקד, עדיין קינן ביננו חשש שאנשים יתקשו לעכל את השינוי. השבוע האחרון הזים את כל החששות.

    "המטרה", מוסיף הרב מרגליות, "היא להגיש את טקסט הגמרא, רש"י ותוספות, נוח וקריא ככל האפשר. למטרה זו הפיסוק, הדגשת ציטוטים במירכאות, והניקוד, הם כלי ראשון במעלה. תופתעו לראות את ההבדל העצום בין לימוד בעמוד גמרא רגיל ובין לימוד בעמוד מפוסק ומנוקד, למעשה אנחנו עצמנו לא שיערנו עד כמה גדול ההבדל, עד שהתחלנו לעסוק בזה".

    מסתבר שגם ללומדים מבוגרים ומנוסים, יש תועלת עצומה בגמרא המנוקדת. אפילו תלמידי חכמים מובהקים מעדיפים מהדורה מפוסקת מנוקדת. הטעם פשוט: הלימוד במהדורה מנוקדת ומפוסקת משחרר את המח מן הצורך להתמודד עם הפיסוק ועם ראשי התיבות, ומותיר את כל כולו פנוי להתמודד עם תוכן הדברים. ומשום כך צועדות מהדורות המנוקדות למן הזוהר ועד למשנה ברורה, בראש סולם המכירות.

    שלא לדבר על בחורים צעירים שסגנון הגמרא זר להם, והעמוד נראה להם כמלל בלתי מאורגן, משפטים ארוכים ללא סדר ומשטר. הפיסוק מארגן את תוכן הדברים: לפתע רואים שיש כאן משפט עם תחילה ועם סוף, הוא עצמו מורכב מחלקים המופרדים על ידי פסיק; יש סוגיא שבראשה דין או הלכה, ובעקבותיו דיון, יש קושיא ויש תירוץ; ההדגשות מארגנות את מבנה הדיון, ואף את כלל העמוד, ולאחר הלימוד, ההדגשות מאפשרות להתמצא בתוכן בעזרת מבט כללי על העמוד.



    0 תגובות